KONTAKT: lub 505 160 633
Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy działający pod adresem www.crystalladyart.pl jest platformą prowadzoną przez firmę:
Crystal Lady Art Marzena Ambroży
ul. Bobrzyńskiego 21/46
30-348 Kraków
NIP: 6771656581, REGON: 368829762
2. Niniejszy Regulamin określa warunki zawierania umów sprzedaży towarów w sklepie internetowym prowadzonym w domenie www.crystalladyart.pl oraz procedurę składania reklamacji dotyczących zakupionych tam towarów.
3. Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowią w szczególności:
a. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926),
b. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827),
c. Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity z dnia 17 grudnia 2013 r., Dz.U. z 2014 r. poz. 121).
4. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
a. Sklep – sklep internetowy znajdujący w domenie internetowej www.crystalladyart.pl w ramach którego zawierane są umowy sprzedaży na odległość;
b. Sprzedawca – Marzena Ambroży, będąca właścicielem Sklepu;
c. Klient – podmiot (w tym Konsument), dokonujący zakupów w Sklepie;
d. Konsument – Klient, będący osobą fizyczną, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością zawodową lub gospodarczą;
e. Produkt/Towar – rzeczy ruchome, które mogą być zakupione przez Klienta w Sklepie;
f. Zamówienie – procedura prowadząca do zawarcia Umowy sprzedaży przy wykorzystaniu udostępnionego na stronach Sklepu formularza zamówienia;
g. Koszyk/Formularz Zamówienia – formularz elektroniczny, za pośrednictwem którego Klient dokonuje Zamówienia;
h. Rejestracja – utworzenie przez Klienta indywidualnego konta w Sklepie, ułatwiającego składanie Zamówień;
i. Konto – indywidualne konto Klienta utworzone po dokonaniu Rejestracji,
j. Cena – cena jednostkowa Towaru zamieszczona w opisie Towaru, wyrażona w złotych polskich oraz zawierająca podatek od towarów i usług VAT, bez Kosztów dostawy;
k. Koszty dostawy – koszty dostarczenia Towaru, które pokrywa Klient;
l. Płatność – zapłata za Towar nabyty przez Klienta w Sklepie, obejmująca Cenę oraz Koszty dostawy, w sposób wybrany przez Klienta podczas dokonywania Zamówienia;
m. Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki sprzedaży towarów i świadczenia usług przez Sprzedawcę.
5. Informacje o Towarach w Sklepie, m.in. opisy i ceny stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, na zasadach określonych w Regulaminie. Korzystanie ze Sklepu odbywa się przy użyciu systemu teleinformatycznego. W tym celu niezbędnym jest posiadania urządzenia z dostępem do sieci Internet oraz przeglądarką internetową.
6. Wszystkie oferowane w Sklepie Towary są wykonane ręcznie z najwyższą starannością. Produkty wykonane na indywidualne życzenie Klienta (bądź też zmodyfikowane według jednoznacznych wskazówek Klienta np. w zakresie koloru, rozmiaru lub wymiany poszczególnych elementów na inne) mogą odbiegać od zamieszczonych w Sklepie zdjęć.
7. Sprzedawca informuje, iż biżuteria w której znajduje się zapięcie magnetyczne jest wysoce niewskazana dla osób z wszczepionymi rozrusznikami serca. Nie zastosowanie się do powyższego może nieść za sobą poważne konsekwencje zdrowotne.
8. Klient zobowiązuje się do podania w Formularzu Zamówienia prawdziwych i poprawnych danych. W przypadku podania fałszywych danych, Klient ponosi odpowiedzialność za poniesione przez Sprzedawcę szkody, wynikające z tego faktu.
9. Przed dokonaniem Rejestracji lub złożeniem Zamówienia Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności i dokonać ich akceptacji.
§ 2
Składanie Zamówień
1. Zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej: www.crystalladyart.pl
2. W celu dokonania zakupu w Sklepie należy dokonać rejestracji lub wypełnić Formularz Zamówienia (Koszyk). Procedura złożenia zamówienia przedstawia się w sposób następujący:
a) Klient, klikając na towar lub opis towaru, przechodzi do strony ze szczegółami dotyczącymi m.in. rodzaju, wielkości lub przeznaczenia towaru. Towar jest umieszczany w ,,Koszyku” poprzez podanie żądanej ilości towaru i kliknięcie na symbol ,,Koszyka” zakupów.
b) Klikając na przycisk „Twój Koszyk”, wyświetlany w prawym górnym rogu sklepu, Klient przechodzi do strony, na której może w dowolnym momencie sprawdzić produkty w ,,Koszyku” i w razie potrzeby dokonać zmian.
c) Jeśli Klient chce sfinalizować zamówienie, przechodzi dalej, klikając na przycisk „Realizuj zamówienie/Zamówienie”. Zarejestrowani Klienci mogą podać tutaj swój adres e-mail i hasło, aby skorzystać z zapisanych informacji w celu realizacji zamówienia. Alternatywnie Klient może zarejestrować się jako nowy użytkownik albo kontynuować zakup bez konieczności rejestracji. W takim wypadku Klient musi w następnym kroku podać swój adres i dane do rachunku. Podanie powyższych danych jest dobrowolne, lecz konieczne dla realizacji Zamówienia.
d) Następnie, klikając na przycisk „Dalej”, Klient przechodzi do przedostatniej strony „Podgląd”, na której znajdują się wszystkie szczegóły dotyczące zamówienia (w tym cena towaru zawierająca ustawowy podatek VAT), termin dostawy i koszty przesyłki.
e) Zamówienie zostaje odesłane poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij zamówienie”. Oznacza to, że wiążąca oferta kupna została złożona. Wówczas Klient otrzymuje automatyczne potwierdzenie na podany adres e-mail (tzw. potwierdzenie zamówienia). To potwierdzenie zamówienia jest momentem zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, na podstawie której Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć zamówione przez Klienta Towary, a Klient zobowiązany jest do zapłaty Ceny oraz Kosztów dostawy.
3. Sklep może zmienić asortyment Towarów w Sklepie, ich Ceny oraz Koszty dostawy. Nie zmieni to umowy zawartej przed przedmiotowymi zmianami.
4. Sprzedawca oferuje do sprzedaży towary wyłącznie w ilościach detalicznych.
§ 3
Cena i Koszty dostawy
1. Wszystkie ceny na stronie www.crystalladyart.pl zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich. Ceny znajdujące się przy danym towarze, nie zawierają kosztów dostawy.
2. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena towaru podana na stronie www.crystalladyart.pl w chwili składania zamówienia przez Klienta, dodatkowo potwierdzona w Koszyku i w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia. Informacja na temat całkowitej kwoty do zapłaty (z ewentualnym Kosztem dostawy) przedstawiana jest po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy zamówienia i formy płatności.
3. Metody płatności dostępne w Sklepie to:
– przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;
4. W przypadku wyboru przez Klienta jako metody płatności opłaty na rachunek bankowy, Klient zobowiązuje się dokonać płatności w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia. Wiążący jest dzień wpływu płatności na rachunek bankowy Sprzedawcy. Po upływie tego terminu, zamówienie jest anulowane.
5. Dane do przelewu:
Rachunek bankowy: mBank
Nr konta: 27 1140 2004 0000 3302 7725 7740
Tytuł przelewu: numer zamówienia
Zamawiający: Imię i nazwisko
Kwota przelewu: końcowa suma rachunku
§ 4
Dostawa
1. Zamówiony Towar dostarczany jest na adres wskazany w zamówieniu.
2. Towar dostarczany jest na terenie Unii Europejskiej.
3. Jeżeli w ofercie nie jest podane inaczej, czas dostawy wynosi od 1 do 5 dni roboczych od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy.
4. Dostawa do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy:
Polska – 10 zł
Unia Europejska – 25 zł
5. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy:
list polecony priorytetowy – wysłany za pośrednictwem Poczty Polskiej;
6. Podczas odbioru zamówienia prosimy o dokładne sprawdzenie, czy Towar nie posiada żadnych uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu. Przy odbiorze paczki, przed podpisaniem listu przewozowego, prosimy otworzyć paczkę, a następnie bardzo dokładnie sprawdzić, czy zamówiony Towar nie jest uszkodzony. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych w transporcie, należy odmówić przyjęcia paczki oraz spisać z kurierem protokół szkody. O zaistniałym problemie prosimy poinformować Sprzedawcę.
7. W celu bezproblemowej realizacji zamówienia, Sprzedawca przekazuje odpowiedniej firmie dostawczej adres mailowy i numer telefonu klienta. Przekazanie adresu mailowego i numeru telefonu jest obowiązkowym elementem zawieranej umowy kupna w Sklepie.
§ 5
Prawo do odstąpienia od umowy
1. Jeżeli Klient zawiera umowę sprzedaży jako Konsument, przysługuje mu prawo do odstąpienia od zawartej Umowy (bez podania przyczyny) – pod warunkiem, że Towar nie był używany – w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
2. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie może być złożone telefonicznie lub w formie pisemnej np. listownie lub za pomocą poczty elektronicznej.
3. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie poniesione koszty, niezwłocznie, w ciągu 14 dni od daty otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy. Zwrot pieniędzy następuje w ten sam sposób, w jaki wpłynęła do Sprzedawcy płatność. Klient w żadnym wypadku nie jest obciążany kosztami tego zwrotu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania zwrotu, aż do momentu otrzymania towaru.
6. Zwrotu należy dokonać w ciągu 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy na następujący adres:
Crystal Lady Art Marzena Ambroży
ul. Bobrzyńskiego 21/46
30-348 Kraków
Zwrot jest skuteczny tylko, jeśli zachowany został termin 14 dni. Sprzedawca nie ponosi kosztów zwrotu towaru.
7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z Towaru w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Sprzedawca przyjmuje tylko i wyłącznie towar który:
nie nosi śladów użytkowania;
nie jest zniszczony, pobrudzony;
jest kompletny.
§ 6
Postępowanie reklamacyjne
1. Sprzedawca odpowiada w ramach rękojmi w razie dostarczenia Towaru posiadającego wady fizyczne lub prawne w zakresie art. 556 i następne Kodeksu Cywilnego.
2. W celu złożenia reklamacji, należy wypełnić formularz reklamacyjny, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
3. Reklamacje można składać na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwy towar Sprzedawcy. Zwracany Towar powinien zostać należycie zabezpieczony na czas transportu oraz powinien zostać do niego dołączony dowód zakupu.
5. Koszt wysyłki ponosi Klient. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca zwraca dodatkowe koszty przesyłki, poniesione przez Klienta.
6. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od ich otrzymania.
7. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca zobowiązuje się do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z zawartą umową sprzedaży, poprzez:
nieodpłatną naprawę;
wymianę Towaru na nowy;
zwrot kosztów Towaru wraz z kosztami przesyłki poniesionymi przez Klienta (wyłącznie wtedy, gdy naprawa lub wymiana Towaru na nowy nie jest możliwa).
8. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta oraz odeśle Towar wraz z pisemnym uzasadnieniem odmownej decyzji co do reklamacji.
9. Sprzedawca nie odpowiada za konsekwencje nieprawidłowego użytkowania Produktów lub ich niewłaściwego przechowywania bądź czyszczenia, w tym kiedy:
elementy Produktu ulegają naturalnemu zużyciu wynikającego z codziennej eksploatacji np. poprzez ścieranie lub blaknięcie koloru;
elementy metalowe Produktu zmieniają kolor w procesie stopniowego niszczenia w wyniku jego reakcji chemicznej ze składnikami otoczenia lub procesów chemicznych.
10. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
11. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
12. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
13. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 7
Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem elektronicznym: www.crystalladyart.pl/regulamin
2. W razie nieważności lub niemożności wcielenia w życie którejś z regulacji zawartych w regulaminie, reszta regulacji pozostaje w mocy prawnej.
3. Sprzedawca może zmienić Regulamin. Zmiany te nie mają wpływu na Zamówienie złożone przed dniem wejścia w życie zmian.
4. Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień Umowy i Regulaminu strony będą starały się w pierwszej kolejności załatwić drogą porozumienia.
5. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
8. Kwestie ochrony danych osobowych Klientów zostały uregulowane w odrębnym dokumencie: „Polityka prywatności”.
Załączniki do pobrania:
1/ Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży
2/ Zgłoszenie reklamacyjne